ISO9001 certificering in een ballentent
ISO9001 certificering is in veel organisaties een verplichting. Hebben we niks anders te doen in deze ballentent ! Als wij dat horen dan is er iets erg verkeerd gegaan. Bij doorvragen blijkt vaak dat organisaties zijn begeleid naar een papieren certificering. Vaak door een externe adviesbureau die de theoretische kant in orde maakt en de organisatie door de certificatie loodst ! Maar dan is ie weg….
Toverballen in uw organisatie
Ook wij helpen organisaties naar een ISO9001 certificering maar niet als absoluut doel. Wij geloven daar niet in. Kwaliteitsmanagement is namelijk mensenwerk. Wij zijn er van overtuigd dat de medewerkers het succes van de onderneming bepalen. De magische toverballen zijn de kern van onze onderneming. Welke toverballen zitten verborgen in jullie ISO9001 kwaliteitsmanagement systeem?
ISO9001 kwaliteitsmanagement , de juiste ballen in de lucht houden
Met de ballen benadering wordt ISO9001 certificering leuk maar ook zeer duidelijk. Management en medewerkers weten wat belangrijk is en welke ballen ze in de lucht moeten houden. En dan wel ALLE ballen, alleen plezier maar geen winst hou je namelijk ook niet oneindig vol. Er is dus wel een integrale benadering voor nodig om de onderlinge relaties in stand te houden.
ISO9001 certificering, op controle of via vertrouwen?
Jij bent als ondernemer, eigenaar of manager dus nog altijd verantwoordelijk voor het eindresultaat. Een onderneming is namelijk wel bedoeld om geld te verdienen. De succes verhalen van Semco of het nieuwe organiseren zijn dan mogelijk nog een brug te ver. Maar medewerkers via procedures en systemen 100 % in bedwang houden is het andere uiterste. Je moet dus wel “ballen hebben” om hier een strategie te kiezen. Maar waarom kies je niet het beste van de 2 werelden en ga je groeien naar jouw ideale situatie.
ISO9001 certificering op basis van LEAN Management
De balans tussen systeem en mens kun je bereiken door het juist toepassen van Lean Management. Samenwerken om de juiste ballen hoog te houden zonder verstrikt te raken in knellende voorschriften. Op basis van heldere afspraken, gezamenlijke doelen en open en eerlijk gedrag. Laat je tijdens een ISO9001 certificering niet alleen leiden door die formele norm, maar geef meer aandacht aan de gewenste vorm. Betrokkenheid van management en medewerkers is namelijk de beste garantie voor succes en continuïteit.
ISO9001 certificering, een andere aanpak
Natuurlijk wil je nu meer weten!
Maar wij helpen alleen organisatie die in onze aanpak geloven.
Met duidelijke afspraken en wederzijdse verwachtingen.
Uitgevoerd door professionals met uitgebreide werkervaring als medewerkers EN manager.
We komen graag eens kennismaken of het klikt want…… juist de mens en het verbinden maakt het verschil.
Bellen T +31(0) 16 177 8442
Mailen info@leanquality.nl
Andere leestips
- Registreren in ISO9001:2015
- Lean in de administratie.